Что нового?
Пикник ТВ

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

Новости 5G, 6G мобильного интернета

[Impact]В Китае состоялась трансляция 8K-канала через мобильную сеть пятого поколения[/Impact]
В Китае при участии компании Telestream провели тестовое вещание телеканала в стандарте сверхвысокой чёткости 8K через сеть 5G.

В качестве тестового потока использовались трансляции из Пекинского национального Большого театра и Шанхайского международного театра, организованные Центральным телевидением Китая (CCTV) при поддержке China Mobile, China Telecom, China Unicom, а также China Radio and Television.

Для организации передачи сигнала был задействован полный пакет решений 2110 IP от компании Telestream – включая систему мониторинга Inspect 2110 IP, монитор сигналов PRISM и прецизионный мульти-форматный генератор видеосигнала SPG8000A, предназначенный для основной синхронизации и эталонных приложений. Решение для мониторинга от компании Telestream используется в производственных процессах и в процессе дистрибуции.

Для отображения картинки использовалось более 30 огромных UHD-экранов и первые китайские 8K-телевизоры, установленные в общественных местах в девяти городах, среди которых были Шанхай, Гуанчжоу, Шэньчжэнь, Чэнду, Ханчжоу, Цзинань, Хайкоу и Циндао.

В компании CCTV заявили, что данный эксперимент стал первым в мире опытом прямой трансляция телевизионного сигнала в стандарте 8K UHD в сети 5G. Компания CCTV также планирует провести на своём телеканале 8K UHD трансляцию празднования китайского Нового года, передавая в прямом эфире часть праздничной программы CCTV Spring Festival Gala.

В 2022 году в преддверии Зимних Олимпийских игр в Пекине компания CCTV начнёт транслировать каналы в стандарте 8K UHD, а также планирует установить 8K UHD в качестве стандартного производственного формата для съёмки Игр, включая ведение полного комплексного мониторинга 8K Telestream в режиме реального времени – от производства контента до его редактирования и трансляции.

Зонды системы Inspect 2110 от компании Telestream отслеживают и записывают в режиме реального времени множество различных индикаторов RTP, выявляя даже самые незначительные потери пакетов и сбои, которые не могут быть обнаружены невооружённым глазом, чтобы обеспечить раннее предупреждение и фиксацию проблем IP-сети.
[ictoghik][/ictoghik] mediasat
 
[Impact]Олександр Федієнко, Слуга Народу: найближчі п’ять років масового 5G в Україні не буде[/Impact]
Олександр Павлович Федієнко – єдиний представник телеком-ринку в Верховній Раді дев’ятого скликання. На його плечі окрім законодавчої ініціативи та діяльності покладено завдання не тільки захищати галузь та відстоювати її інтереси в сесійній залі і на засіданнях Комітету з цифрової трансформації, але й доносити до колег реальний стан речей та розвінчувати міфи, кривотолки, інформаційні вкиди та закиди.

— 2020 – повноцінний рік роботи народним депутатом. Як ви оцінюєте цей рік з точки зору законодавчої ініціативи і результативності?
2020 рік в якості народного обранця оцінюю на «задовільно». Чому так? – спитаєте. Вважаю, що Парламент міг бути ефективнішим, принаймні в моєму телекомівському профілі.

Це при тому, що робота ні на мить не спинялася, не гальмувалася: ні спочатку, ні під час першої хвилі епідемії коронавірусу, ні потім. Це ж можу сказати і про інших депутатів, що входять до складу Комітету з цифрової трансформації. Задніх не пасли. Навпаки, було напрацювано для галузі немало змін до законодавства: доступ до інфраструктури, електронні комунікації, захист електронних телекомунікаційних мереж і т.п.
Але Верховна Рада – надто складна екосистема, де народний обранець одночасно працює з дуже великою кількістю різноманітних та різногалузевих законопроєктів. І у цих законодавчих пропозицій є як прихильники, так і противники. Для того, щоб той чи інший законопроєкт отримав позитивні відгуки в Парламенті, депутатам потрібно зберігати критичне мислення та мати резистентність до зовнішніх інформаційних впливів та психологічного тиску. Це я можу офіційно казати як людина, яка пропрацювала практично 2 роки в Парламенті і перевірила все на практиці, як то кажуть – на власній шкурі.

Коли починається робота над тим чи іншим законопроєкроєктом, через не готовність до цього тиску та ментального протистояння з основними стейкхолдерами. І коли починаються така інформаційна «обробка», яка буває досить жорсткою, деякі депутати, на жаль, в залі дають задній хід по голосуванню. Тому деяка частина законопроєктів, які могли стати законами, провалюються в залі.

Така реальність. Хоча, ще раз підкреслю, що я як депутат, і мої колеги з Комітету цифрової трансформації працювали достатньо ефективно. А Парламент, з точки зору прийняття законопроєктів для галузі телекомунікацій, працював не зовсім ефективно, хоча й з об’єктивних причин, одна з яких – селекційний тиск.

Під час роботи в громадському сектору, в «Інтернет Асоціації України», я не вдавався до маніпуляцій гострими питаннями, підміною понять чи просуванням своїх ідей на хайпі. Спочатку детально розбирались в тих або інших законодавчих ініціативах, залучали експертів, консультувалися а також завжди намагалися конструктивно співпрацювати з авторами цих законопроєктів. Бо з одного боку я розумів, що для розвитку галузі нам потрібні зміни та відповідні реформи, а з іншого боку, що депутати – це також живі люди, вони не боги, без допомоги експертів, особливо в вашій галузі, деякі технологічні питання досконально можуть просто не знати. Тому, за цією схемою я працюю і зараз. Наприклад, коли потрібно прийняти рішення по не моїй тематиці, таких як медицина, екологія і т.д. – я в першу чергу слухаю не те, що пишуть у мережі, а спілкуюсь з колегами фахівцями даної сфери з фракції, та незалежними експертами.

Завжди потрібен діалог – не тільки говорити, а й слухати. В деяких питаннях мені вдавалось взагалі переконати народного депутата не подавати той чи інший законопроект або зняти його, в деяких питаннях ми вносили свої пропозиції та робили відповідні зміни. Але це, ще раз підкреслюю, був ефективний та конструктивний діалог. Діалог, спрямований в першу чергу не на задоволення власних амбіцій, а на результат для галузі й країни.

Нажаль, зараз розвелось дуже багато так званих «активістів» таранного типу, які вішають без розбору ярлики на законодавців, ініціаторів чи інших громадських діячів, а самі по суті вже не є громадськими діячами, а давно вже стали агентами впливу, що контролюються відповідними структурами чи спецслужбами. Між собою таких людей можемо сміливо називати «п’ятою колоною», яку використовують для збиття того чи іншого законопроєкту, незалежно від того, який зараз склад Ради чи каденція.

Фейсбук та інші соцмережі сьогодні – окремий майданчик, який часто використовується для впливу так званими «фейсбук тітушкими».

З точки зору атак на інтернет-майданчиках, я можу розподілити їх на три категорії:

атака, яку робить аматор задля задоволення власних амбіцій чи самоствердження;
атаки, що спрямовані виключно на заробляння грошей і носять фінансовий інтерес;
системно спрямовані атаки, що контролюються спецслужбами тієї чи іншої країни.
В моєму розумінні, депутати – такі ж самі інформаційні об’єкти, на які можуть бути спрямовані інформаційні атаки в кіберпросторі, скажімо, тими ж «фейсбук-тітушками», що спрямовують свою активність саме на депутатів, і їхні методики інакше як хейтерство та булінг не назвеш.

Якщо в 2019 році в мережі атакували чи гнобили депутатів «по-приколу», то зараз вже можна спостерігати атаки, що носять характер спланованої інформаційної кампанії. Якщо комусь потрібен був той або інший законопроєкт – його збивали вже системно, за допомогою громадських діячів, громадських організацій, з відповідно достатньо грамотно написаними листами, які надсилались депутатам на особисті скриньки, в месенджери і т.п.

Ящо стоїть завдання дискредитувати того чи іншого законодавця чи співавтора, то листи отримують всі у Комітеті, групі чи фракції, окрім нього. І такі були випадки. Або ж усім на приватні номери в месенджери приходять повідомлення. З пулу номерів створюється група в «Телеграмі» і туди закидується інформація. Тому мої колеги досить часто змінюють робочі номери для месенджерів або взагалі використовують номери мобільних операторів інших країн. Але це вже більше має відношення до кібербезпеки та кібергігієни.

Це зараз депутати вже почали більш-менш такі атаки стримувати, а на початку каденції бігали з істерією, що їх нахабно і цинічно «мочать», і головне, що це відбувається – без прив’язки до якогось конкретного законопроєкту, реформи чи фракції. І такі атаки на них досить суттєво морально тиснули.

Зараз ми стали більш досвідченими, тертими калачами і всередині депутатських груп, фракцій перед важливими голосуваннями ділимось інформацією кому які повідомлення, що можуть вплинути на голосування надсилали, з якими посилами і т.п.. Якщо в когось із колег є питання – завжди є можливість зустрітись і персонально обговорити, роз’яснити. Тобто щоб було зрозуміло, рішення по прийняттю того або іншого законопроекту на практиці вирішується день в день, безпосередньо саме в залі Верховної Ради. Саме тому автори ЗП саме в цей день ще більше комунікують, як з колегами своєї, так з інших фракцій.

Щодо мого ставлення до лобізму – я завжди позитивно ставлюся та підтримую, коли галузь захищають громадські організації, експертна спільнота, профільні чи бізнес-асоціації. Але я проти, щоб їх використовували політичні агенти або спецслужби для впливу на депутатів та результат їхнього голосування.

Чудовий приклад – законопроєкт «Про електронні комунікації» №3014, коли за допомогою ботів, зрадофілів чи просто корисних ідіотів по мережі почали розганяти меседжі про «зраду». Прикро, що «зраду» при повному нерозумінні суті запропонованих ЗП змін розганяли навіть ті люди, яких важко звинуватити в некомпетентності в даному питанні або не можливості ознайомлення з текстом документу. І після їх публічних наративів виникали питання щодо їх афільованого відношення до тих, чи інших структур.

Про вплив однієї з сусідніх країн на наших політиків всіма можливими способами та через серйозний набір інструментарію, куди входять засоби масової інформації, інформаційні ресурси, лідери громадської думки, ботоферми, «анонімні» телеграм-канали і годі казати.
Зрада 2020 народного депутата Федієнка О.П.? Чому так?
Зради національних інтересів держави, на мій погляд, не було. Я маю власний набір червоних ліній: жодного реваншизму, жодного натяку на співпрацю з окупантами з неконтрольованих Україною територій, жодних поступок у стосунках з країною-агресором.

Щодо галузі, то досить прикро, що не зміг пробити оте нагромадження фейків, які свого часу вивалили на Верховну Раду і депутатів стосовно законопроєкту 2042 «Про доступ до інфраструктури», який у випадку прийняття – досить непогано покращив ситуацію в телеком-галузі та дав поштовх для розвитку. Але лобі ОСББ чередою маніпуляцій та підміною понять та ще й напередодні місцевих виборів не дали змінити законодавство.

Спробу збиття законопроекту 3014 «Про електронні комунікації» – віднести до зради не можу. Спротив був. Збивали його в першу чергу ті сили, які проти будь-якої інтеграції з Євросоюзом. Назвемо їх реваншистами. Доходило до смішного. Лідерство в цьому процесі пробував на себе перетягти один з так званих лідерів громадської думки, закамуфльований під Майдан, яким він постійно прикривається. Досить дивними виглядають такі «лідери»: з одного боку «цінності» Майдану, з іншого – конкретні прямо протилежні дії та гасла проти євроінтеграції.

І нагальна проблема суспільства в тому, що люди не читають законопроекти, нормативно-правові акти, документи від слова «зовсім». Куди простіше повірити так званому лідеру громадської думки, що все погано, зрада, все пропало, ніж розібратись, що і як є насправді. Так і живемо.

— Перемога 2020 народного депутата Федієнка О.П.?
12 січня Президент Володимир Зеленський підписав закон №3014 «Про електронні комунікації», ухвалений Верховною Радою 16 грудня 2020 року. Цей документ не тільки регулює відносинини ринку — між державою, надавачами та користувачами послуг, а й наближає Україну до європейських стандартів у сфері електронних комунікацій.

Навіть найбільші оптимісти не вірили в те, що ми зможемо в Парламенті вдруге проголосувати за настільки сильний реформаторський законопроект. Ми зібрали голоси, не зважаючи на той тиск, галас, волання про «зраду» в ЗМІ, від керованих «активістів» та громадських «діячів», в мережі «Фейсбук», зливних бачках в «Телеграм». Ми змогли налагодити комунікації з усіма депутатами в Раді, з усіма групами, фракціями, зі своєю фракцією майже на 100%, донести необхідність змін для галузі і ефект для країни. І ми маємо відповідний результат. На мій погляд – це достатньо суттєва перемога, хочу нагадати, що законодавство в цій сфері не змінювалося майже 18 років. І всі попередні каденції, всі намагання і спроби його змінити чи провести новий законопроект – терпіли фіаско, таким сильним був супротив і лобі.

Також я активно беру участь в популяризації та просуванні проєкту «Закону про обіг цивільної вогнепальної зброї та бойових припасів до неї» №4335 від 06.11.2020. Це,на мій погляд, також велика перемога. Сподіваюсь, що цей проект пройде всі комітети і ми більше не будемо повертатись до питання зброї. З одного боку, ми країна, яка веде війну і поки що, нажаль, знаходимось не на фінальній фазі, нам потрібно захищатись, а з іншого – нам потрібні умови, за яких населення матиме досвід володіння зброєю, на випадок ескалації конфлікту. Адже наш «сусід» доволі непередбачуваний. І у випадку «ЧП» до лав збройних сил будуть мобілізовані люди, яких не треба навчати, готові, з навичками та досвідом.

Для мене це в першу чергу реалізація права громадянина України на захист, яке закріплено Конституцією. Я не розумію, чому мої колеги кажуть, що завтра хтось когось перестріляє та намагаються натякати на те, що наше суспільство ще не дозріло. От не розумію таких тез та порівняння громадянина з якимись доісторичними людьми.

Багато країн в світі прийняли свої «Закони про зброю та озброєння» і ніхто нікого не перестріляв та взагалі нічого страшного не відбулось. Ба, навіть більше – могутність країн значно виросла, а криміногенна ситуація покращилась. Я вважаю нашу націю досить прогресивною з одного боку, але ж є і інша сторона медалі – тотальна відсутність інформаційної чи кібергігієни та віра зливним бачкам, заангажованим лідерам думки чи ботам в те, що ми деградуємо. І цей фактаж мене засмучує. Але я вірю, що в 2021 році нам є над чим працювати і до чого прагнути, щоб перемогти. І такі фундаментальні речі, як законопроєкти про зброю чи електронні комунікації є великим досягненням, бо навіть про це інколи боялись говорити, а тепер ми працюємо над досягненням результату.

Схожа ситуація щодо маніпуляцій була із законопроектом «Про обіг землі», за який, до речі, я голосував. Як син людини, що все своє життя пропрацювала в аграрному секторі, починаючи з роботи трактористом, потім після отримання профільної освіти – агрономом, керівником агропідприємства і вже потім заступником Міністра сільського господарства. Це мій батько – Федієнко Павло Миколайович, який на сільському господарстві знається більше, ніж будь-хто в тому фейсбуці, особливо це стосується зрадофілів, що розносили нісенітниці про виділення Кнесетом Ізраїлю 300 мільярдів долярів задля скупки українських чорноземів)) З одного боку в мене був консультант, який виступав на боку держави і державницької політики, з іншого – я провів роботу по Бориспільскому районі на Київщині, яким опікуюсь. На запитання селянам: «А скільки вони отримують від фермера, який орендує гектар землі?» , відповідали, що до 3 тисяч гривень на рік, і постійно бідкаються ті фермери, що все погано, грошей немає. І сміх і гріх. Тобто, маємо такий собі ринок, але дуже не цивілізований. Селяни нічого не отримують. Держава у вигляді податків також майже нічого не отримує. Тому я, особисто, голосував «ЗА!». І надалі буду голосувати за подібні реформаторські законопроекти «ЗА».

В першу чергу ми повинні створювати умови та дбати про бюджет, про населення, адже ми країна, яка дуже швидко старішає, і, нажаль, демографічна ситуація не покращується І це проблема не лише України, а всієї Європи. Тому, де-факто, все що знаходиться в «сірій» зоні ринку повинно бути винесеним в білу і отримати цивілізовані правила гри, цивілізовані правила комунікацій, цивілізовані взаємовідносини. Коли мені кажуть, що чорноземи будуть вивозити пароплавами, баржами чи ешелонами – вважаю, що то дурня повна, і навіть не хочу коментувати це. Адже ми в цей закон заклали такі правила, щоб максимально убезпечити державу і населення від таких кроків. А ті хто виступають проти – мають власний інтерес у відсутності правил, або просто не читали текст закону і їм комфортно вірити умовній «Галі з фейсбуку» – експерту з усіх питань, ніж витрати власний час на вивчення тексту, щоб не бути інструментом маніпуляцій в чужих кампаніях.

Ми маємо вибір – або залишатись відсталою країною сировини та дешевої робочої сили, або створити умови за яких Україна буде сильною технологічною економікою

Економіка повинна працювати. Є чудовий приклад Грузії, де грузини на 25 років віддали землю інвесторам під забудівлю готелями, ресторанами та іншими інфраструктурними об’єктами, створили вільні економічні зони і до країни прийшли інвестиції. Ми маємо вибір – або залишатись відсталою країною-постачальником сировини та дешевої робочої сили, або створити умови за яких Україна буде сильною технологічною економікою і створювати на власній території додаткову ринкову вартість.

Я бачив на власні очі, як «клепають» інформаційні вкиди прямо в кулуарах Верховної Ради. Стоять дві камери двох різних телеканалів. Один той самий представник від політичної сили на одну камеру каже один посил, потім повертається і на іншу камеру мовить діаметрально протилежну думку. І це одразу потрапляє в інформаційне поле країни. Це вже глобальна маніпуляція суспільною думкою.Тому не варто вірити всьому що написано та всьому, що сказано – особливо від невідомих вам людей. Адже не факт, що вами не маніпулюють. Куди складніше вчитись, розбиратись і ставати експертом. Нашому суспільству взагалі в багатьох речах не вистачає критичного мислення, а це дуже важливо під час постійних інформаційних атак.

Інформаційні технології з однієї сторони – це покращення в житті людини, з іншої, людство не має імунітету і поки не готове сприймати таку кількість інформації. Не можна абсолютно довіряти телевізору, мережі інтернет і всьому, що сказано, написано чи розказано, якими б солодкими словами це не заливалося у вуха. На мою скромну думку, ідеологія інтернету, яка вона була закладена початково, зруйнована. Ми не маємо асинхронну мережу інтернет, ми маємо купу майданчиків: інформаційний, медійний, соцмережі та інші. Адже ці майданчики хтось утримує, адмініструє, і завдяки цьому інструментарію є можливість впливати на суспільну думку і маніпулювати. Телевізійні канали впливають на аудиторію зі свого богу, соціальні мережі – зі свого боку, газети, я так розумію, в паперовому вигляді вже майже ніхто не читає. Тому, той хто володіє каналами донесення інформації, може зробити багато нехороших речей з громадянами, які не мають достатньо знань та не вміють критично мислити і та вірять всьому, що чують.

Той хто володіє каналами донесення інформації може зробити багато нехороших речей з громадянами, які не мають критичного мислення і готові вірити в будь-що в будь-якій країні світу.

В жовтні 2020 року в рамках конференції преУКОС в «Парковому» я у представників галузі запитав: «Хто з вас читав текст законопроекту?» Серед присутніх 200 людей руки підняли всього декілька. Коли галузь, професійне середовище не цікавиться законодавством і не читає взагалі жодного нормативно-правового акту, який приймають, що казати про простих людей?

Закон «Про електронні комунікації» – чому був такий спротив?
Громадський сектор, який є професійним середовищем – був «ЗА!». «Телас», «Телекомунікаційна палата України», АППК повністю підтримували. Інтернет Асоціація України не підтримувала конкретні статті, про що представники ІнАУ повідомили, і ми до деяких питань прислухались.

Я отримував від деяких депутатів питання щодо поправок, але коли мова починалась за конкретику і деталізацію, ставало зрозуміло, що фахово не підготовлена людина просто пробує виконати чиїсь побажання, назвемо це так. Але успіху такі закиди не мали.

Супротив був зі сторони спецслужб, які хотіли протягти в закон власні «хотєлки». Від тієї бізнес спільноти, яка звикла жити в «керованому хаосі», і якій зміни не потрібні теж вдавалися до закидів і спроб дискредитації. Декого влаштовує, що ми повинні залишатись країною з десятками тисяч гравців на ринку доступу до мережі інтернет, хизуватись найдешевшими в світі цінами на доступ, від яких виграє безперечно в кінцевому результаті споживач, але чи буде розвиватись в таких умовах сама галузь, і чи виграє держава та економіка отримає поштовх до розвитку – питання риторичне.

Треба зрозуміти їм одну просту річ: так як було колись ніколи не буде більше. Ми обрали свій шлях і йдемо до Євросоюзу. А Євросоюз – це вже не хаос, це чітко зрозуміла декларативна юридична екосистема. І не можемо ми прийти туди із власним хаосом і нерозумінням, що відбувається. Нам потрібно обирати: або ми йдемо до Європи, де все структуровано і наведений лад, і нам потрібно власне законодавство імплементувати і приводити у відповідність до їхнього, бо це ми до них хочемо, а не вони до нас. Або ми й далі живемо в тому броунівському русі, старій парадигмі, яка влаштовує окремі категорії і нікуди не рухаємось.

Я хочу нагадати, що саме народ України обрав шлях рухатись в сторону Європи і європейських цінностей. Тому, я ще раз дякую народним депутатам, які все ж таки мають на меті сприяти євроінтеграційним процесам, і радий, що прислухаються до моїх фахових переконань.

А чому утримались від голосування представники «Голосу» чи «Європейської солідарності»? Вважаю, що, скоріш за все, вони стали об’єктами маніпуляцій, часу розібратись і детально опрацювати питання не вистачило і тому було прийняте рішення залишитись осторонь. Звичайна політична перестраховка. Знову ж-таки це моя думка.

Щодо «страшилок», які розганяли по мережі інтернет – більшість з них були націлені на людей, які в очі на бачили текст законопроекту. Жодним чином з точки зору втручання в приватне життя громадян в тексті не передбачається. У нас є Конституція, де чітко регламентовано, що ніхто не може самовільно втручатись в приватне життя громадян. І ці всі закиди в стилі : «завтра вас усіх будуть прослуховувати», «завтра будуть без відома знімати інформацію» – це все страшилки. Без рішення суду ніхто не має права в країні на такі спецзаходи. Окрім випадків, коли це стосується питань національної безпеки. Ще раз хочу нагадати, що ми країна, яка знаходиться в стані війни, і з цим станом речей потрібно рахуватись. Але і тут діє механізм, коли відповідним спецслужбам для виконання контр розвідувальних заходів потрібно виконати якісь технічні процедури на відповідній території, де відбувається контр розвідувальна або антитерористична операція, або введено надзвичайний стан, – потрібно в обов’язковому порядку взяти рішення суду. Якщо немає рішення суду, вся інформація знищується і не може ніколи бути використана в звинуваченнях або в інших процесуальних діях.

Добра новина, що ось такі примітивні закиди про втручання в приватне життя серйозна преса ігнорувала, і писали «зливні» бачки чи жовті видання, які на превелику радість не мають жодного впливу на маси.

Щодо закону «Про комунікації» – це взагалі технічний, до речі, документ, технічний законопроект, який йшов на заміну законам «Про телекомунікації», «Про номерний ресурс України» та інших.

Замість Кодексу про Електронні комунікації було обрано шлях поступових інтеграцій зміни діючого законодавства і приведення його до європейських норм. Хоча, та сама Європа зробила 5 таких інтеграцій, поки прийшли до Кодексу. Ми поки робимо першу спробу, вірніше, намагаємося зробити одну спробу, для того щоб привести наше законодавство у відповідності до європейського. Але в фіналі це все одно буде Кодекс, який поглине, скоріш за все в собі закони «Про доступ», «Про регулятора». В законі «Про електронні комунікації» закладено багато речей і багато, що вже можливо, але діючі закони з часом будуть поглинуті у відповідності до кодифікації і перетворяться в один єдиний документ – Кодекс.

— Чим 3014 корисний буде для мобільних операторів, телеком-провайдерів, кабельних операторів, користувачів і держави?
В першу чергу, 3014 стає корисним тим, що закладає цивілізовані механізми, яких не існує у діючих законах «Про телекомунікації» та «Про радіочастотний ресурс», наприклад, щодо розподілу, обміну, нагляду та ефективності використання частотного ресурсу, щодо телекомунікаційних мереж, щодо постачальників послуг на тих або інших територіях, щодо, взаємоз’єднання.

Були певні закиди від супротивників взаємоз’єднання, що завтра прийде Регулятор і всіх «нахилить», що маленькі повинні будуть віддати чи впустити в свої мережі великих гравців. Ну, дурня повна! Чому дурня? Тому що ми живемо в епоху, коли розмови про 5G йдуть не просто як спроба когось налякати, а в розрізі підготовки інфраструктури та умов. І покриття мережами п’ятого покоління не буде носити характер килимового та безшовного, а скоріше будуть кампусні зони, або десь на промислових об’єктах, або в містах з великою концентрацією людей, де буде потреба в 5G. І постачальнику 5G не потрібно будувати власну наземну інфраструктуру. Він може звернутись до Регулятора із запитом на доступ до мереж на конкретній території. Регулятор надає перелік операторів на цій території: великих, середніх, малих. Постачальник послуг 5G приходить до оператора домовлятись в рамках існуючих правил, і ця ситуація більш технічна, ніж економічна чи політична. І я вбачаю в такій синергії – поштовх для розвитку малих та середніх операторів. Хай між собою на ринкових умовах домовляються про співпрацю, хто, кому і як здає в оренду мережу.

З тих процесів, які ми бачимо на ринку, малі оператори та навіть і середні, у багатьох випадках – це не структурований, інколи не задокументований бізнес, без чіткого розуміння та горизонтів планування. В такому вигляді він не цікавий великим гравцям для поглинання чи об’єднання. Якщо такі мережі будуть надавати сервіс для операторів 5G – то це буде вже непоганим фактором. Хоча я як технар, слабо вірю в масовий розвиток 5G в Україні в наступні 10 років.

— Проект Закону 4118 про внесення змін до Закону України «Про доступ до об’єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж» та інших законодавчих актів України щодо розвитку телекомунікаційних мереж – яка його доля?
Якщо депутатами і далі будуть маніпулювати, то його доля не зрозуміла.

Ними маніпулюють представники ОСББ. Відсутність відповідних правил на ринку з точки зору доступу до інфраструктури – відкриває нечувані умови для корупційних схем. Навіщо представникам ОСББ правила і зрозумілі фінансові умови, коли з кожним окремим провайдером вони домовляються на своїх засадах і не воліють щоб щось змінювалось чи регулювалось?

Просліджується чітка маніпуляція і втягування в процес «думки» співвласників, тобто мешканців, хоча весь інтерес закінчується на інтересах голів тих самих ОСББ. Для більшості з яких інтернет-провайдер – це дійна корова: «сплатіть за ремонт того, того, того, або шлагбаум встановіть, або камеру, або насос купіть, або ще щось… а якщо не будете йти на діалог – виженемо вас із будівлі, або ми вас не впустимо, бо у нас тут монополія і ми взяли кошти за те, щоб нікого не впускати, а мешканці мучаються»…

В цій ситуації я в першу чергу на боці кінцевих споживачів, тобто абонентів. Споживач, до речі, згідно чинного діючого законодавства, має право обирати послугами якого постачальника доступу до мережі інтернет він хоче користуватись. Жодне ОСББ, ніякий ЖЕК, керуюча компанія не мають права заборонити йому право обирати. І для цього потрібен відповідний закон, щоб існували відповідні дієві механізми. ОСББ це не потрібно. Вони, до речі, і не приховують цього, що правила та врегулювання їм лише зашкодять. Їм набагато цікавіше самостійно встановлювати вартість договору оренди за доступ до інфраструктури, а не за законом. Куди цікавіше, коли хочу ставлю 100 гривень, хочу – 10000 гривень. Або взагалі просять провайдера забиратись геть. Але ж вони абсолютно не розуміють, що у провайдера немає власних грошей – всі ці побори, «хотєлки», – це все гроші абонентів, тобто співвласників, які делегували їм право щось вирішувати, але точно не залазити до їхнього гаманця в такий спосіб. І всі витрати в подальшому, які намагаються покласти на Інтернет-провайдера – перекладаються в тарифи і на споживачів. Тому, щодо 4118 ведеться роз’яснювальна робота з парламентарями.

Дуже дивує пасивна позиція галузі. Деякі асоціації підтримують – Телас, ТПУ. Але загалом, дуже пасивно. Я не бачив ще жодного представника галузі, чи то ФОП, чи велика компанія, які б звернулись до депутату зі свого округу з пропозицією: «друже, ми за тебе голосували, чому ти не хочеш голосувати за 4118, щоб зберегти мій бізнес?»

Зате представники ОСББ цим інструментарієм досить дієво користуються, постійно маніпулюють і нав’язують депутатам в регіонах надумані та неправдиві наративи, що завтра прийдуть оператори, все зламають, пробурять стіни, двері, вікна. Це знову показник того, що представники ОСББ не читали ні законопроект 2042, ні законопроект 4118, де все чітко прописано і виписано. Перші не можуть зайти в будинок без згоди других, і зробити це в рамках технічних умов, другі не можуть брати за вхід більше грошей, ніж це передбачено законодавством. До речі, це той прикрий приклад, коли я вперше задумався над тим, що мажоритарна система у такому вигляді – зло і великих реформ з ними не зробити.

І якщо представники ОСББ і читали законопроект, то бачать вони там не покращення для галузі, не створення прозорих і чітких правил гри на ринку, не руйнування монополій, де виграє кінцевий споживач, а загрозу для власного бізнесу. Після всіх діалогів з представниками ОСББ я можу зробити лише один невтішний висновок: вони або не хочуть чути про що саме законопроект 4118, або не можуть, бо їм це не цікаво.

Представники ОСМД або не хочуть чути про що саме законопроект 4118, або не можуть, бо їм це нецікаво

В Європі пішли трішки іншим шляхом. Так в будинку під час будівництва планують телекомунікаційну кімнату, роблять розводку комунікацій до квартири, і оператор чи оператори заходить лише до кімнати з оптикою, де вже відбувається розподіл, якому абоненту послуги якої компанії будуть надаватись. Для цього існує Декларація про доступи. Ми в Україні теж свого часу до такої реалізації прийдемо, але спочатку потрібно вибудувати механізми, але без законодавчого підґрунтя вибудувати це неможливо. І ОСББ проти. Для них провайдер телекомунікацій – стаття доходів.

Зверніть увагу, що саме для ОСББ чи КП це доходи, а от для мешканця будинку – це майбутні додаткові витрати. Провайдер стовідсотково перекладе всі додаткові навантаження на мешканців. Хоча я не можу казати так про всі ОСББ. Ми отримали багато листів і у підтримку законопроекту від сучасних та прогресивних керівників ОСББ.

Інтеграція України до єдиного цифрового ринку ЄС – які перспективи в 2021 році після 2020 року?
Ми рухаємось в цьому напрямку, але на жаль, тільки декларативними речами. Просто фізично не встигаємо робити все швидко. Для початку нам потрібно прийняти Закон «Про Регулятора», а він буде вкрай складним документом, на порядок складнішим, ніж Закон «Про електронні комунікації». Регулятор буде наділений відповідними повноваженнями, які не сподобаються ринку. І на цій царині почнеться боротьба політичних стейкхолдерів та великого бізнесу. Я вже прогнозую, як в процес включаться деякі міністерства щоб максимально прибрати звідти все, що стосується питань регуляції поштових перевезень. І після цього мені будуть казати, що в Україні відсутній інститут лобізму?)

В Європі нормальний процес: не порушуєш – не отримуєш штрафи. Тому, в 2021 році глобальних речей щодо інтеграції до цифрового простору Євросоюзу не відбудеться взагалі. Але я сподіваюся, що в 2021 році у нас буде новий телеком-регулятор. Це поки все, що я можу прокоментувати. Маю надію, що буде проголосовано законопроєкт №4046 і наша галузь отримує оновленого регулятора. На жаль, чомусь, останні роки ані Уряд, ані Офіс Президента не приділили жодної уваги нашому регулятору. Я не можу сказати, що він погано працює, але я вважаю, що є ще над чим працювати і є що покращити.

— Як перевіряти якість телеком-послуг? Чи є рішення?
Я взагалі особисто завжди був противником цього процесу.

Я вважаю, що беручи до уваги ту кількість операторів, постачальників послуг, які є в наший країні, користувач може вільно обирати для себе постачальника за якістю та за ціною. Але ми тут повертаємося знову ж таки до закону «Про доступ», до речі. От наприклад, маємо якесь ОСББ, на території якого присутні 2 чи 3 інтернет оператора, які домовились з тим ОСББ, і інших гравців туди не пускають. Ще більше делікатною буде виглядати ситуація, коли з’ясується, що ці 2 – 3 оператори належить взагалі одній людині а конкуренція – фіктивна. І ось тут випливає найголовніше –споживач позбавлений механізму обрати іншого. В такій ситуації виникає необхідність наявності механізму, коли споживач має право скаржитись до Регулятора на того або іншого постачальника послуг, в конкретному будинку щодо «якості» надання послуг. Я вважаю, що цей механізм, з одного боку, повинен бути стимулюючим, але застосовуватись має тоді, коли не працюють ринкові конкурентні механізми.

Вимірювати потрібно технічні параметри, які зафіксовано в угоді, і надаються на території України. Бо коли мені розповідають, що інтернет не працював і провайдер поганий, а потім ми з’ясовуємо, що не працював Фейсбук чи Гугл, бо був глобальний технічний збій, я задаю просте питання: «Провайдер тут до чого, якщо не працював конкретний сервіс?» І от як користувачеві пояснити в такій ситуації, що з провайдером все добре, не працює чи погано працює конкретний сервіс, що не є замінником всього інтернету? Бо він емоційно всі шишки та весь негатив направляє на провайдера. Ну от які претензії до українських провайдерів, з точки зору контенту, коли всі сервіси, які працюють на території України – іноземні? І весь інтернет – «закордонний». Фейсбук, Гугл, Ютуб, Інстаграм, Телеграм – всі ці майданчики за кордоном, тому і вимірювати «якість» доступу до них і перевіряти «якість» телеком-послуг на них ми не будемо.

Особисто я користуюсь сайтом DownDetector.com – де в режимі реального часу видно, у яких постачальників проблеми чи канали перевантажені.

— Мобільні оператори vs НКРЗІ vs Мінцифра: надання неналежних контент-послуг
Мобільний оператор в схемі надання контент-послуг тут взагалі ні до чого. Є відповідні контент агрегатори, які укладають угоди з мобільними операторами на постачання контент послуг на мережах мобільних операторів. Не секрет, що постачальник контент послуг має відповідний технічний доступ до ядра мобільного оператора. В майбутньому для вирішення проблем, я б на місці Регулятора взагалі вивів постачальників контент-послуг з тіні мобільних операторів. Бо коли абонент отримує смс-повідомлення про підписку на сервіс або контекстну рекламу – це не мобільний оператор надсилає, а саме контент-агрегатор. В цьому бізнесі крутяться величезні гроші, тому я розумію мобільних операторів, які не хочуть втрачати джерело доходу, але й розумію і абонентів, які не хочуть платити за те, на що вони випадково підписались. Варіацій вирішення проблеми безліч – починаючи від пакетів без смс і активацією смс як окремої послуги у оператора, до масової міграції абонентів з пріпейду на контракт.

— Що заважає Україні створити килимове покриття мобільним зв’язком та доступом до мережі інтернет?
Відсутність закону «Про доступ до інфраструктури». Це по-перше. А по-друге, це відсутність попиту у населення. Ми багато кажемо про інтернет у селах, він там є, принаймні у селах із населенням більше 1000 чоловік. Не проблема побудувати бізнесу доступ, проблема в тому, що там просто немає користувачів. Мобільні оператори не йдуть туди, де немає споживачів. Малий бізнес прийде першим, якщо ми йому створимо умови. І умови ці – не субвенції чи дотації, а зміна законодавства, прозорі правила гри. Наприклад, йдеш в депресивне село – отримуй зменшуючий коефіцієнт на доступ до інфраструктури, навчаєш місцевих користуватись цифровими технологіями – ще один коефіцієнт. Такий досвід присутній в багатьох країнах світу.

Щодо ініціативи Мінцифри і виділення бюджетних коштів провайдерам на побудову доступу, я не МінЦифра, але буду пильно слідкувати за механізмами розподілу цих коштів. Якщо будуть помічені якісь корупційні схеми – я одразу буду писати в правоохоронні органи. Але ще раз нагадую, я противник таких методів стимулювання. Бо коли мені кажуть, що там немає десь доступу до мережі інтернет, я впевнений, що скоріш за все там немає користувачів і попиту на послуги. Бо якщо ми мережу побудуємо, а користувачів там не буде – то це будуть просто даремно закопані кошти платників податків.

— Доступ до мережі інтернет у прифронтовій зоні, як покращити ситуацію?
Потрібно створювати умови. Я не кажу про лінію зіткнення, мова йде про території на 20-30 кілометрів вглиб. Особливих проблем с доступом я не помітив. Скрізь де був – є покриття 4G, там де немає 4G присутні фіксовані оператори. Я б не сказав, що там є проблема зі зв’язком, скоріше – з постачанням електроживлення. Бо коли немає світла – немає інтернету. Ось на цю проблематику потрібно звертати увагу.

— Мовлення на окуповані та анексовані території – чому система не працює?
Відповідь потрібно розбити на три частини.

Перша – це мовлення. Нам потрібно запровадити механізм, щоб глядачеві були доступні українські телеканали. Ну не дивляться там телеканал «Дом», який створили на місці канала UATV. В більшості випадків місцеві про його існування і не знають. Що б не казали його автори – хай вони поїдуть туди до військово-цивільної адміністрації та запитають у місцевих мешканців хто його дивиться і що вони взагалі дивляться? Ніхто його не дивиться. Тому, я б для тих територій, де проводиться ООС, запровадив тимчасову універсальну програмну послугу, до складу якої включив канали всіх медіа груп та незалежних українських мовників. Щоб оператори телекомунікацій чи провайдери програмної послуги надавали доступ «БЕЗКОШТОВНО». Або навіть адаптував частину каналів на ту мову, яка комфортна для сприйняття глядачами на тій території, бо багато з них навіть якісний телевізійний контент не хочуть дивитись українською.

І також запровадити ефірне мовлення на окуповані території але ретранслювати тільки ОДИН телеканал.

Друга – блокування ефірного мовлення і каналів російської пропаганди.

На тій території існує система «Серпанок». Я вже рік намагаюсь зрозуміти, як вона працює, де вона працює? Мені постійно відписують державні та військові установи, і я для себе зробив висновки, що вона є, можливо навіть працює, але ефективність роботи системи вкрай незадовільна. Тому потрібно зрозуміти: або ми робимо аудит і модернізуємо до такого стану, щоб результат показували в російських новинах, або робимо висновок, що система не ефективна, не виконує своїх функцій, і навіщо нам її підтримувати?

Третя складова – розвиток локальних мультиплексів.

Де цільова державна програма? Чому Національна Рада з питань телебачення не починає запроваджувати відповідне рішення, щоб почалось будівництво державного, а не приватного мультиплексу?

— Інформаційна та кібергігієна – як покращити стан?
Проблема глобальна і вирішувати її треба виключно в розрізі Міністерства освіти і запровадження загальнонаціональної програми з кібергігієни. Щоб починаючи зі школи діти отримували щеплення і розумілись на цих питаннях, що таке добре, що таке погано, що можна робити в мережі, а що заборонено? Це повинні бути покоління, які навчать своїх батьків, дідусів, бабусь.

Українська молодь більш-менш прогресивна в цих напрямках. Але покоління 35+ – суцільна проблема. Якщо ми звернемось до кіберполіції, то здивуємось, як багато шахрайств відбувається в кіберпросторі. Там обікрали, там гроші перевели комусь, там оплатив товар і не отримав. І проблема тут в тому, що злочинець нікого не заставляв робити це силою, громадяни добровільно і власноруч переводять кошти і дають себе обдурити. Це все питання відсутності навичок кібергігієни.

Ну от як можна сприймати ситуацію, коли діти в соцмережах самі зливають інформацію про себе? Щось на кшталт: ми поїхали на море на три тижні, тьотя Галя буде поливати вазони щосуботи о 20-00, заходь бери що хочеш і можеш! Це також питання кібергігієни.

На підприємствах також потрібно проводити майстер-класи. Якщо на поштову скриньку надходять листи від незрозумілих адресатів чи з невідомими файлами – то їх не треба відкривати, чи на полу валялась флешка – її не треба одразу пхати в робочий комп’ютер перевіряти.

Про державні взагалі установи мовчу. Потрібно запроваджувати все це «на вчора».

— Чи буде в Україні 5G? Коли? І навіщо нам п’яте покоління?
Чи буде в Україні? – Буде! Коли? – Не зрозуміло. Мої прогнози це від 5 років, але можливо, навіть і більше. Потрібно розуміти, що зв’язок п’ятого покоління, – це в першу чергу не стільки про швидкий інтернет, скільки про інтернет речей. До тих пір, поки у нас буде відсутній попит на сегмент інтернету речей, до тих пір і оператори, скоріше всього, не будуть розбудовувати 5G.

5G – це історія для великих промислових підприємств, районів з високим рівнем урбанізації, шляхопроводів, де будуть використовуватись безпілотні авто

По-друге, чи є у населення на руках така кількість гаджетів, що підтримують 5G, щоб був запит від користувачів? Я вже казав, але 5G – це історія для великих промислових підприємств, районів з високим рівнем урбанізації, шляхопроводів, де будуть використовуватись безпілотні авто. Але ще раз кажу, поки відсутній попит – я не вірю в те, що 5G з’явиться так швидко. Чому це підтримується МінЦифрою, це питання до МінЦифри.

— Коли очікувати цивілізований ринок Інтернету-речей?
Поки ми не змінимо законодавство в галузі ЖКГ, наприклад, щоб всі лічильники були в обов’язковому порядку обладнані приладами дистанційного зняття інформації, як цезробили в деяких країнах екс-СНД, – ринку не буде. Я вважаю, що драйвером розвитку ринку IоT буде саме ЖКГ, не аграрії, не охорона, не логістика, бо саме в ЖКГ найбільша кількість і об’єми сенсорів і датчиків.

— Ситуація з ФОПами?
Моя позиція – ми будуємо сильну країну з сильною і, головне – стійкою економікою, де економічна структура працює не тільки безпосередньо на людину, а ще й на економіку держави. Принаймні, не всі це розуміють, бо тим, хто мені щось закидає – хочеться мати країну «дрібних крамарів». Я ж сам займався бізнесом, маю багаторічний досвід спілкування з державними органами всіх рівнів. ФОПи мені закидають, що вони працюють на економіку. Я сам багато років був ФОПом, я знаю як працюють ФОПи. ФОП працює на себе. Але якщо ми почнемо говорити про податки, то я можу навести приклад, коли при багатомільйонних оборудках до бюджету сплачувались суми в декілька сотень гривень. Тобто, економіка, на мій погляд, від цього процесу не вигравала, а згодом по ланцюжку і наша країна. Тому, самозайнятість – окремо, економіка країни – окремо. Щодо галузі телекому, другу форму потрібно прибирати. Про це зараз ведеться дискусія, але ми маємо одну галузь і принаймні три види різноманітних суб’єктів, які працюють в різних системах оподаткування, надаючи ту ж саму послугу.

[ictoghik][/ictoghik] mediasat
 

В Словении заявки на выделение частоты 5G подали 4 претендента. Аукцион по 5G-частотам в стране завершится весной, передает REGNUM.

Как сообщили в Агентстве коммуникационных сетей и услуг Словении (Akos), срок приема заявок истек 15 февраля. К этому моменту подать заявки успели 4 претендента.

Однако, поскольку тендер является анонимным, претенденты пока не называются. Информация будет раскрыта только по окончании аукциона.
 
[bluee]Сеть 5G появится в течение 5 лет в крупных городах Казахстана – Мамин[/bluee]\


Кроме этого, министр доложил об утверждении требований по качеству связи: теперь для сетей 3G/4G определены минимальные пороги качества. Ранее в Казахстане минимальный порог качества связи не регламентировался.

В министерстве разработали поправки в законодательство по распределению радиочастот в формате аукциона, что имеет важное значение в процессе перехода на 5G.

Также подготовлены поправки, согласно которым сумма штрафов за нарушение параметров качества связи увеличивается до 1 000 МРП (2,9 миллиона тенге, или 7 тысяч долларов).

Токаева проинформировали о предпринятых шагах по обеспечению доступности государственных услуг. Багдат Мусин рассказал о внедрении биометрической идентификации в мобильное приложение eGov mobile, что позволило значительно сократить время регистрации и получения услуг населением. Касым-Жомарт Токаев поручил ускорить работу по предоставлению госуслуг через данное приложение.
 
[Impact]Индия запустит 5G во второй половине года[/Impact]
4G-5G.jpg

Индия готовится к запуску 5G. Первые сети пятого поколения в стране могут появится уже к концу текущего года, передает Большая Азия.

Как сообщили в Министерстве связи, электроники и информационных технологий Индии, изначально 5G будет развернута локально, в отдельных областях, «где спрос оправдывает капиталовложения». Сеть пятого поколения планируют внедрять на основе технологий 4G, одинаково распространяя обе технологии на начальных этапах.

Предусматривается, что сеть 5G будет располагать различными приложениями на базе расширенной мобильной широкополосной связи (EMBB). Изначально они будут задействованы в крупных городах для удовлетворения нужд здравоохранения, образования, общественной безопасности и т.д.
 
[Impact]РСПП ПОПРОСИЛ ПРАВИТЕЛЬСТВО РАЗРЕШИТЬ ЗАРУБЕЖНОЕ ОБОРУДОВАНИЕ 5G НА ПОЛИГОНАХ[/Impact]

Российский союз промышленников и предпринимателей (РСПП) направил председателю правительства Михаилу Мишустину письмо с просьбой «создать регуляторные условия и принять меры, направленные на поддержку организации и функционирования индустриальных полигонов и «пилотных» зон сетей связи 5G в ключевых отраслях экономики и социальной сферы, в том числе с возможностью ограниченного опытного использования оборудования зарубежного производства до момента создания и сертификации аналогичных отечественных решений».
По информации РБК, под «полигонами» РСПП понимает зоны, на которых будут разрабатываться и тестироваться новые цифровые решения как на иностранном, так и на российском оборудовании. В союзе отмечают, что на этих территориях необходимо использовать те же частоты, которые для развития 5G намерены применять «ведущие мировые государства». РСПП также попросил Мишустина при разработке стратегии социально-экономического развития России зафиксировать цель — обеспечить в 2024 году внедрение 5G не менее чем в 200 из 500 ведущих предприятий страны.

В сентябре прошлого года Госкомиссия по радиочастотам (ГКРЧ) подготовила проект решения, в соответствии с которым операторы смогут строить сети 5G в миллиметровом диапазоне (24,25–24,5 ГГц) только на отечественном оборудовании, внесенном в Единый реестр российской радиоэлектронной продукции.

В письме Мишустину также говорится, что выбранный для развития 5G в России диапазон 4,8–4,99 ГГц из-за отказа стран ЕС использовать его сделает недоступным сервисы 5G на территории до 450 км от границ страны. «В этой связи необходимо изыскать возможность использования гармонизированных на международном уровне диапазонов частот для внедрения сетей 5G на указанных территориях», — настаивают в РСПП.

В «Ростелекоме» считают, что письмо РСПП «выражает консолидированную позицию как операторов связи, так и индустриальных потребителей». «Во всем мире сети 5G запускаются в коммерческую эксплуатацию, и зарубежный бизнес получает важный инструмент повышения своей эффективности и запуска новых цифровых сервисов. Создание полигонов и опытных зон позволит капитанам российского бизнеса уже в 2024 году начать получать экономические эффекты от 5G, без этого отставание от зарубежных конкурентов станет критическим», — говорит представитель компании.

Позицию, изложенную в письме РСПП, также поддержали в МТС, «МегаФоне» и «ВымпелКоме».
 
[Impact]Samsung объединила 4G и 5G. Это позволило передавать данные на скорости 5,23 Гбит/сек[/Impact]
В компании Samsung заявили, что при проведении теста использовалась комбинация полосы 40 МГц диапазона частот 4G и полосы 800 МГц диапазона миллиметровых волн 5G, благодаря чему удалось достичь скорости в 5,23 Гбит/сек.

Что произошло
Южнокорейская компания Samsung Electronics, благодаря использованию технологии EN-DC, достигла невероятных показателей скорости передачи данных в сетях 5G – 5,23 Гбит/сек.

Задействовав технологию Двойного подключения E-UTRAN Dual Connectivity New Radio (EN-DC), операторы сетей телекоммуникаций смогут увеличить скорость передачи данных и покрытие сетей 5G, используя для этого ресурсы сети 4G. Это не рекордный показатель скорости в сетях 5G – рекорд на уровне 8 Гбит/сек был установлен во время совместного эксперимента, проведенного компаниями Nokia и Qualcomm.

Однако в данном конкретном случае компания Samsung использовала другую технологию (EN-DC); также в данном тесте использовался смартфон Samsung Galaxy S20+. Демонстрация проводилась в лаборатории Samsung в Южной Корее.

Как применялась технология EN-DC
В компании Samsung сообщили, что в процессе теста использовалась комбинация полосы 40 МГц из диапазона частот для 4G и 800 МГц из диапазона миллиметровых волн, используемых для 5G, благодаря чему удалось достичь скорости передачи данных 5,23 Гбит/сек на одном устройстве. Помимо этого, в компании Samsung заявили об использовании коммерческих комплексных решений, в которых были задействованы такие устройства и сетевые проекты как смартфон Samsung Galaxy S20+, радиомодули 4G, радиомодули 5G (Compact Macro Link) и общее ядро 4G/5G (Link).

Изюминкой данной демонстрации было использование компанией Samsung технологии EN-DC, которая позволяет операторам объединять сети 4G и 5G для максимального использования преимуществ обеих сетей. Это должно обеспечить расширение покрытия, рост скоростей и надёжности каналов связи. Компания также заявила, что использовала агрегацию несущих (CA) для объединения нескольких каналов спектра с целью повышения скорости передачи данных в беспроводной сети.

Операторы телекоммуникаций по всему миру смогут использовать спектр 4G для улучшения качества работы служб 5G, при этом в компании Samsung считают, что технология EN-DC продемонстрирует широчайшие возможности использования двойного режима 4G и 5G.

Достижения Samsung
Компания подчеркнула, что данное достижение основано на многолетних исследованиях в сфере 5G. Этот рекорд скорости в 5,23 Гбит/сек на одном 5G-устройстве станет важной вехой в истории компании Samsung.

В 2018 году компания Samsung достигла скорости 5G на уровне 1,7 Гбит/сек в одной из первых мультигигабитных сетей передачи данных New Radio (NR). Затем в 2019 году был установлен очередной рекорд скорости передачи данных – 2,65 Гбит/сек. И, наконец, в 2020 году компания продемонстрировала скорость 4,3 Гбит/сек. А в этом году компания превзошла все свои ранее достигнутые рекорды скорости 5G благодаря использованию нового подхода в технологии EN-DC.
 

Немецкие СМИ сравнили успехи Китая в развитии инфраструктуры связи пятого поколения с успехами немецких операторов связи, пишет NAG.Ru. Выяснилось, что Германия отстает от Китая в 50 раз.

Так, к примеру, в одной только китайской провинции Шеньчжэнь насчитывается более 46 тысяч базовых станций 5G, а в Германии их всего 850. По данным аналитиков, по количеству базовых станций для сети пятого поколения Китай опережает не только Германию, но и всю Европу.

Проблема в том, что немецкие операторы связи не вкладываются в строительство новых базовых станций 5G, а используют дешевые обновления программного обеспечения, чтобы сделать существующую сеть 4G подходящей для 5G. Фактически операторы обманывают клиентам, поскольку их смартфоны демонстрируют, что они подключены к сети пятого поколения, но в реальности скорость остается прежней.

В настоящее время в Шэньчжэне самая высокая плотность базовых станций 5G в мире. Это также первый город с полным покрытием независимых сетей 5G. По состоянию на конец прошлого года в Китае было 718 000 базовых станций 5G, что составляет 70% от общемирового количества. В этом году в стране будет более 1 миллиона базовых станций 5G.
 
[Impact]В 50 раз быстрее: Планы Huawei на запуск 6G[/Impact]
huawei-logo-wall-server-room.jpeg

В прошлом месяце южнокорейская компания LG Electronics пообещала к 2029 году представить миру коммерческую сеть 6G. Примерно к этому же времени китайский техногигант Huawei готовится показать свои сети шестого поколения, но, как говорят в компании, у них есть преимущество, передает iXBT.

Планы и преимущества
Как известно, Huawei приступила к разработкам сетевых решений для технологии 6G еще во второй половине 2019 года. Для этого китайская компания начала сотрудничество с 13 передовыми исследовательскими институтами.

Но на этой неделе глава Huawei Сюй Чжицзюнь заявил, что примерно в 2030 году мир уже сможет увидеть первые сети 6G от китайской компании. Более того, техногигант готовится выпустить официальное описание 6G, благодаря которому вся отрасль сможет понять суть сетей следующего поколения.

При этом планы Huawei опираются на уже существующее преимущество над конкурентами в сетях 5G. Отмечается, что этим преимуществом обусловлена прочная позиция компания при обсуждении разработок, которые вошли в 6G.

Каким будет 6G от Huawei
Ранее эксперты прогнозировали, что 6G может стать в 8 тысяч раз быстрее 5G и будет развивать скорость передачи данных около 1 ТБ/с. Huawei обещает, что сети шестого поколения будут в 50 раз быстрее, чем их предшественник.

Помимо высокой скорости, сети 6G смогут обеспечить задержку на уровне одной десятой задержек в сетях 5G. В целом, сети шестого поколения намного превзойдут предшественника с точки зрения пиковой скорости, числа подключений, мобильности, эффективности использования спектра и возможностей позиционирования.

Однако эксперты акцентируют внимание на том, что сверхскоростная сеть — всего лишь ответвление 6G. «Правильная» сеть шестого поколения должна обеспечить интеграцию наземной беспроводной и спутниковой связи, что приведет к бесшовному глобальному охвату за счет интеграции спутниковой связи.

Конкуренты Huawei
В прошлом месяце стало известно о работе LG над технологиями шестого поколения. Компания совместно с Институтом передовых технологий (KAIST) и американским производителем оборудования Keysight проводят исследования с целью создания технологий, связанных с ключевым для 6G терагерцовым диапазоном.

Стороны планируют завершить свои исследования уже к 2024 году. Но, как говорят в LG, для коммерциализации сети шестого поколения трех лет мало — ожидать коммерческого 6G стоит не раньше 2029 года.

В феврале появилась информация о том, что приступить к работе над технологией 6G готовится Apple. На сайте компании было опубликовано две вакансии — инженер по исследованию беспроводных систем 5G/6G, а также инженер по стандартам RAN1/RAN4.

Таким образом Apple заявила о своем намерении иметь собственную технологию 6G, не полагаясь на другие компании. К слову, в прошлом году компания присоединилась к Next G Alliance, чтоб в составе группы работать над развитием и продвижением сети шестого поколения.
 
ФАС одобрила операторам связи заключение соглашения по построению сетей стандарта 5G

Федеральная антимонопольная служба (ФАС) рассмотрела ходатайство ПАО "Ростелеком", ПАО "Башинформсвязь", ПАО "ВымпелКом" и ПАО "МегаФон" о даче предварительного согласия на заключение операторами подвижной радиотелефонной связи соглашения о совместной деятельности на территории Российской Федерации по построению сетей стандарта 5G. Об этом сообщается на сайте ведомства.

Соглашение о совместной деятельности, в случае его реализации, содержит условия равного доступа к радиочастотам для всех участников рынка подвижной радиотелефонной связи.

В частности, операторы связи, участвующие в сделке, разработают и согласуют с антимонопольным органом условия использования инфраструктуры и (или) совместного использования радиочастот и условий предоставления инфраструктуры для MVNO операторов связи.

С учетом предоставленных гарантий доступа операторов связи к высвобождаемому радиочастотному спектру ФАС России согласовала сделку.

По мнению ведомства, доступ к высвобождаемому радиочастотному спектру для строительства сетей стандарта 5G и последующее оказание услуг подвижной радиотелефонной связи на сетях 5G – это возможность оказывать на территории Российской Федерации услуги связи нового поколения.

Напомним, в конце прошлого года ФАС удовлетворила ходатайство операторов связи по созданию совместного предприятия по расчистке частот для 5G в России. Операторам, участвующим в сделке, предстоит разработать и согласовать с регулятором условия совместного использования радиочастот, использования инфраструктуры и условия предоставления инфраструктуры для MVNO операторов связи.

В декабре 2019 года сообщалось, что операторы связи ПАО "Мегафон", ПАО "Ростелеком", ПАО "Вымпелком" и ПАО "МТС" подписали соглашение о намерениях создать совместное предприятие для расчистки спектра 5G. Тогда же уточнялось, что стороны прорабатывают варианты объединения усилий для создания радиоподсистемы 5G в приоритетных частотных диапазонах, где отмечается острый дефицит спектра, включая возможность создания СП с равными акционерными долями каждого оператора.
 
Власти утвердили использование частот 24 ГГц для развития сетей 5G

Правительство России закрепило за операторами, занимающимися построением сетей стандарта 5G, частоты 24 ГГц. Соответствующее постановление опубликовано на официальном портале правовой информации.

В Минцифры подчеркнули, что документ подтверждает решение, принятое на заседании Государственной комиссии по радиочастотам (ГКРЧ) 17 марта, на котором обсуждался вопрос выделения радиочастот 24,25-24,65 ГГц для сетей пятого поколения.

Сообщается, что первое разрешение на строительство сетей в этом диапазоне уже получила компания МТС.

В документе также говорится, что полосы радиочастот 48,5-56,5 МГц и 76-84 МГц могут использоваться РЭС фиксированной службы на вторичной основе.

Напомним, что приоритетным для развития сетей 5G является диапазон 3,4-3,8 ГГц, однако в России он занят военными. Несмотря на долгие обсуждения между операторами и правительством получить эти частоты под сети пятого поколения так и не удалось.

Перед этим Минцифры предлагало в качестве приоритетного диапазон 4,4-4,99 ГГц, но это предложение раскритиковали представители рынка.

Напомним, что на прошлой неделе ФАС одобрила операторам связи заключение соглашения по построению сетей стандарта 5G
 
Nokia заинтересовалась развитием инфраструктуры для сети 5G в Узбекистане
Посол Узбекистана в Финляндии с резиденцией в Риге Кадамбай Султанов вчера провел переговоры в формате видеосвязи с вице-президентом финской корпорации Nokia Микко Лаванти, сообщает «Дунё».
doVWo8jx36-r1FxVrO0VHpqtUt4MeQXu.jpg

В ходе онлайн-встречи состоялся обмен мнениями о перспективах инвестиционно-технологического сотрудничества с Nokia и практическим аспектам привлечения финского научно-технического потенциала в сферу IT и телекоммуникаций республики.

Микко Лаванти представил подробную информацию об итогах переговоров в Ташкенте в рамках своих визитов в феврале-марте и апреле в Узбекистан. По его словам, ведется активное партнерство с рядом крупнейших операторов связи Узбекистана. Подтверждена заинтересованность корпорации во взаимодействии с Узбекистаном во внедрении технологий 5G в республике.

Вице-президенту Nokia было передано приглашение на международную конференцию высокого уровня «Центральная и Южная Азия: региональная взаимосвязанность. Вызовы и возможности» в г.Ташкенте, которое было принято с признательностью.

Nokia - финская транснациональная технологическая корпорация. Работает более чем в 100 странах мира. Персонал превышает 103 тысячи человек. Ежегодный доход достигает 23 миллиарда долларов. Входит в число крупнейших компаний мира по версии Fortune Global 500. Разрабатывает следующее поколение стандартов для сетей подвижной связи 5G. Имеет представительство в Узбекистане, имеющее статус регионального.
 
В Россию пришла связь 5G. Рассказываем, где она уже работает и стоит ли её бояться
5g.jpeg

Многие наслышаны о 5G связи. Эта технология обросла множеством слухов и мифов. Кто-то считает, что сети 5G созданы для того, чтобы осуществлять тотальный контроль над людьми. А кто-то думает, что 5G — вредное излучение, вызывающее рак. Ниже вы узнаете, что такое эта загадочная технология, где она работает уже сейчас и почему не надо её бояться.Что такое 5G
Это мобильная связь пятого поколения, которая придёт на смену 3G и 4G связи.

По своей сути связь 5G ничем не отличается от 4G и 3G. Это точно такая же мобильная связь. Но вот если копнуть поглубже, то сразу станет понятно, что у этой связи есть огромные преимущества перед своими предшественницами.

Предположим, вам нужно срочно скачать 20 фильмов в Full HD качестве (не пугайтесь, только предположим). 5G поможет вам с этим. Через несколько минут у вас уже будут желанные фильмы. К сожалению, за это же время с помощью 4G вы бы скачали всего один фильм.Возьмём другой пример. У вас дома есть множество устройств, которые вы используете в разных целях: игровые приставки, планшеты, ноутбуки, смартфоны. Все они работают через интернет. Сеть 4G с такой нагрузкой не справится, а вот 5G — вполне.

Почему не надо бояться 5G
Многие критики технологии сравнивают её воздействие на человеческий организм с радиационным излучением. Но это не так.

Немножко теории. Излучение делится на:

Ионизирующее.
Неионизирующие.
К первым относятся: ультрафиолет, гамма-лучи и рентгеновские лучи. Они представляют определённую опасность для человеческого организма.

Ко вторым относятся: радиоволны, микроволны, инфракрасные лучи. Безвредны для человека.5G входит в группу неионизирующих излучений, поэтому не наносит никакого вреда организму.

Работает ли 5G в России
В России 5G связи как таковой всё ещё нет, но её можно опробовать в Москве. Компания МТС запустила пробную версию сети в диапазоне 4,9 ГГц для частных пользователей.

Участники для тестирования будут выбираться на основе данных об их передвижении и близости к 5G-установкам. Сеть смогут опробовать только абоненты оператора, имеющие 5G-совместимые устройства. Самостоятельно подключится к сети не получится. Подключение будет выполняться автоматически каждый раз, когда участник испытания будет входить в зону действия 5G-установок.

Подключиться к 5G можно будет в следующих местах:

«Детский мир»;
Никольский пассаж;
ВДНХ;
Воробьёвы горы;
парк Горького;
парк «Ходынское поле»;
парк искусств «Музеон»;
Фрунзенская и Пречистенская набережные;
Москворецкая и Раушская набережные;
развлекательный центр «Остров мечты»;
Университетская площадь у здания МГУ;
центр «Сколково» на ул. Малевича;
отель «St. Regis Москва Никольская» на ул. Никольская.
Связь 5G активно развивается и в скором времени заменит существующую сейчас 3G и 4G связь. Не стоит этого бояться, ведь технологии всегда приносили человеку только пользу.
 
Собянин анонсировал появление 5G в московском метро
Мэр Москвы Сергей Собянин объявил о начале реализации проекта, предполагающего проникновение сети 5G в столичное метро.

«Мы начинаем большой проект проникновения 5G в московское метро, которое является одним из крупнейших в мире. Надеюсь, что это тоже будет уникальный проект», - сказал Собянин, которого цитирует «Интерфакс».

По словам столичного мэра, на сегодняшний день в Москве есть восемь полигонов, на которых испытывают технологию 5G.

В начале марта «Ведомости» писали, что структура «Ростелекома» готовится приступить к тестированию сети 5G в метро Казани и Москвы на частотах 3,4-3,8 ГГц, которые используются силовыми и военными ведомствами в России.

5 марта мобильный оператор МТС объявил о запуске в Москве первой в России пилотной сети связи 5G в диапазоне 4,9 ГГц, которая будет доступна в 14 популярных местах столицы.

В начале мая Федеральная антимонопольная служба России (ФАС) одобрила операторам "Ростелеком", "Башинформсвязь", "Вымпелком" и "Мегафон" заключение договора о строительстве сетей 5G.
 
На Северном Кавказе сожгли вышки «5G». Что происходит?
2f37d860dbfba2d93bb84c171584a71f.png

В Северной Осетии сожгли две сотовые вышки, которые приняли за 5G. Об этом сообщает СМИ «Кавказ.Реалии».

Местные жители двух поселков Ногир и Мизур, опасаясь, что COVID-19 передается через 5G, сожгли две базовые станции сотовых операторов. Они посчитали, что это и есть 5G-вышки. Так как это небольшие села, то, уничтожив базовые станции, нарушители оставили местных жителей без связи. В других районах Кавказа граждане активно бойкотируют развитие сетей пятого поколения регулярно устраивают митинги. Население считает, что сети 5G распространяют коронавирус и опасное для здоровья излучение. Стоит отметить, что коммерческого запуска 5G в России еще не было, и тестовые включения пока ограничиваются отдельными крупными городами — Москвой, Санкт-Петербургом и Казанью. Это значит, что в регионах страны вышек 5G пока не существует, и в Северной Осетии сожгли обычную LTE-станцию, приняв её за «вражеское» пятое поколение.

Кавказским GSM/LTE-вышкам «достается» не в первый раз — например, в Ставрополе жители вышли на протест, чтобы предотвратить строительство базовой станции оператора «большой четверки» недалеко от больницы. Похожие акции проходили в Черкесске (группа женщин прогнала монтажников, устанавливающих антенну), Усть-Джекуте и Армавире. В соцсети ВКонтакте появилось публичное сообщество под названием «Убрать сотовые вышки от домов!», цель которого — «рассказать правду» о влиянии базовых станций на здоровье. Администратор паблика считает, что тестирования и исследования спонсированы крупными операторами, а результаты — ложны. Он утверждает, что были случаи, когда лаборатории по исследованию влияния сотового сигнала на организм «выходили из-под контроля операторов, выкладывали отрицательные заключения, а потом отзывали и удаляли их».
90516c01c4b22dc8ba0cc3d5446bd6bf.jpeg

Операторы «большой четверки» неоднократно комментировали слухи о крайней опасности сотовых вышек. Например, пресс-служба «Мегафона» пояснила, что чем хуже сигнал, принимаемый смартфоном — тем выше уровень электромагнитного излучения от него; напротив, когда вышка рядом и сигнал устойчив, сила излучения ничтожна. По сути, чем больше вышек — тем безопаснее использование телефона. А директор краснодарского отдела «МТС» Сергей Ласковый сообщил, что компания ведет разъяснительную работу как через СМИ, так и лично. Однако всё еще встречается много людей, которых обманули посредством теории заговора — Сергей считает, что из-за их активных действий телеком-инфраструктура может откатиться на несколько лет назад.

Несмотря на относительно скромное развитие 5G во всём мире, техно-индустрия возлагает на него большие надежды. У каждого крупного бренда уже есть линейки моделей смартфонов, поддерживающих сети пятого поколения. Прошедшая осенью 2020 года презентация Apple изобиловала упоминаниями о 5G, что послужило поводом для множества шуток и мемов в интернете.
 
В Санкт-Петербурге появилась бесплатная сеть 5G
ad5b86a2e22113dd2af331bdd9ee8bb6.jpg

Оператор сотовой связи МТС запустил Санкт-Петербурге пилотную сеть 5G. Доступ в интернет в ней осуществляется со скоростью до 1,5 Гбит/c.

Подключиться к этой сети могут абоненты МТС с совместимых устройств. Трафик безлимитный, бесплатный и неограниченный по скорости. На подключенных смартфонах и планшетах также доступна бесплатная раздача 5G-интернета по Wi-Fi через точку доступа другим устройствам.

В настоящее время сеть 5G от МТС доступна в 14 локациях Санкт-Петербурга:

Экспофорум (основная площадка ПМЭФ)
Дворцовая площадь
Газпром Арена, площадь у стадиона
Яхтенный мост
Технопарк «Ленполиграфмаш»
Ботанический сад
ул. Итальянская, Площадь Искусств
ул. Малая Монетная, офис МТС
Кронштадт, сквер у Музея истории Кронштадта
Кронштадт, Летний сад
Кронштадт, ул. Восстания
Кронштадт, ул. Посадская
Кронштадт, пр. Ленина
Кронштадт, Кронштадтский хлебозавод

С 4 июня сеть 5G также начнёт работать территории Московского вокзала, парка им. 300-летия Санкт-Петербурга и ТРЦ «Питерленд», а в дальнейшем количество мест будет расширяться.

К сети 5G от МТС в Санкт-Петербурге могут подключиться устройства, обладающие поддержкой band n79 в полосе 4,4–5,0 ГГц. Сеть становится доступна после активации бесплатной услуги «Доступ в 5G» через мобильное приложение «Мой МТС», в личном кабинете на сайте mts.ru или помощью USSD-команды *111*5555#вызов.
 
«Вымпелком», «Мегафон» и «Ростелеком» совместно начнут расчищать частоты под 5G
Данное сообщение (материал) создано и (или) распространено иностранным средством массовой информации, выполняющим функции иностранного агента, и (или) российским юридическим лицом, выполняющим функции иностранного агента.
«Вымпелком», «Мегафон» и «Ростелеком» договорились о создании совместного предприятия в сфере 5G — ООО «Новые цифровые решения» (НЦР). Компания займется исследованиями радиочастот и их расчисткой для строительства сетей 5G. Компании, подписавшие договор в рамках ПМЭФ-2021, будут владеть равными долями в уставном капитале предприятия, отмечает «Интерфакс».

«Дефицит частот, пригодных для создания сетей 5G в России, — один из самых существенных сдерживающих факторов. У СП впереди очень большой объем работ по высвобождению радиочастотных ресурсов, учитывая весь комплекс вопросов — регуляторных, организационных, технических, экономических», — заявил президент «Ростелекома» Михаил Осеевский.

НЦР определит и представит весь частотный ресурс, доступный для строительства сетей 5G в России. «Внедрение 5G в России начало отставать от мирового тренда, перед нами стоят серьезные вызовы, нужно решить проблему дефицита частот, нормативные, организационные и технические вопросы внедрения новой технологии», — отметил президент «Вымпелкома» Рашид Исмаилов.

Глава «Мегафона» Геворк Вермишян напомнил о пилотных проектах, в рамках которых операторы тестировали возможности 5G в различных диапазонах и с использованием всех доступных видов оборудования. «Мы видим востребованность связи нового поколения со стороны бизнеса и абонентов и рассчитываем, что уже в ближайшее время сможем обеспечить основу для развития новых технологий в стране», — отметил Вермишян.

В апреле Федеральная антимонопольная служба согласовала заключение соглашения между «Вымпелкомом», «Мегафоном» и «Ростелекомом». Ведомство подтвердило, что документ содержит условия недискриминационного доступа к радиочастотам для всех участников рынка мобильной связи.
 
[Impact]Российские операторы объединились в борьбе за частоты для создания сетей 5G[/Impact]
04.06.2021 [11:29], Сергей Карасёв
Компании «ВымпелКом», «МегаФон» и «Ростелеком» в рамках Петербургского международного экономического форума (ПМЭФ-2021) объявили о заключении соглашения, предусматривающего формирование совместного предприятия ООО «Новые цифровые решения» (НЦР). Оно займётся вопросами, связанными с радиочастотными ресурсами для создания сетей мобильной связи пятого поколения (5G) в России. Речь в числе прочего идёт о расчистке спектра под сервисы 5G.
5g1.jpg

Совместное предприятие займётся организацией тестирования на электромагнитную совместимость (ЭМС) и проведением исследований возможности использования полос радиочастотного спектра для строительства сетей стандарта 5G.

Кроме того, новая структура будет отвечать за организационно-технические мероприятия по высвобождению радиочастотного спектра от действующих радиоэлектронных средств различного назначения в диапазонах, приемлемых для развёртывания сетей 5G. Это, в частности, полосы 694–790 МГц, 3,4–3,8 ГГц, 4,4–4,99 ГГц и 24,25–29,5 ГГц.
5g2.jpg

Нужно отметить, что в плане построения инфраструктуры 5G для операторов оптимальным является диапазон 3,4–3,8 ГГц, однако он занят средствами связи силовых структур.

«Внедрение 5G в России начало отставать от мирового тренда, перед нами стоят серьёзные вызовы, нужно решить проблему дефицита частот, нормативные, организационные и технические вопросы внедрения новой технологии», — говорят участники совместного предприятия.
 
Назад
Сверху